11 država korisnica: Kolumbija, Peru, Južna Afrika, Indonezija, Tunis, Maroko, Albanija, Bosna i Hercegovina, Makedonija i Srbija.
6 sektora: riba i plodovi mora, obrađeno voće i povrće, prirodni sastojci, tehničko drvo, tekstili dodane vrijednosti, održivi turizam.
Sektori za Bosnu i Hercegovinu: prirodni sastojci, tehničko drvo, tekstili dodane vrijednosti.
Sveukupni cilj
SIPPO promovira održivu i inkluzivnu trgovinu zasnovanu na temeljnim vrijednostima poštovanja, partnerske saradnje i integriteta koje su utvrđene u kodeksu ponašanja.
Sveukupni cilj je integrirati zemlje u razvoju i tranzicijske zemlje u svjetsku trgovinu. Ciljane usluge promocije izvoza koje se pružaju kroz Organizacije za podršku poslovanju (Business Support Organizations – BSO) jačaju konkurentsku poziciju i olakšavaju pristup tržištu i izvoz privrednih društava partnerskih država u Švicarsku, EU i na regionalna tržišta.
SIPPO pravi pomak ka sistematičnijem pristupu tržištu tako što u partnerskim zemljama postavlja BSO, a ne pojedinačne firme, u centar programa da pružaju stručne usluge konačnog povezivanja izvoznih firmi.
Ishodi
Prema tome, SIPPO unapređuje rad odabranih BSO da bi im omogućio da pružaju ciljane usluge promocije izvoza i tako unaprijede izvoz u konkretnim privrednim sektorima i doprinesu povećanju prihoda i boljim radnim mjestima.
Provedba ovog pristupa će biti decentralizirana te će se koristiti lokalno znanje i razvijati visok stepen učešća lokalnih aktera. Pored toga, radit će se na sinergijama kroz pružanje usluga promocije izvoza drugim švicarskim razvojnim inicijativama koje su povezane sa trgovinom.
Ključni rezultati
- izvoznici i uvoznici uspostavljaju trgovinske kontakte
- izvoznici imaju kapacitet da svoje poslovanje zaokruže
- potencijalni izvoznici pristupaju uslugama BSO
Indikatori:
- otvaranje i zadržavanje radnih mjesta (BSO i privredna društva)
- povećanje izvoznog prometa (privredna društva)
- povećan broj obavezujućih ponuda (privredna društva)
- ojačane BSO
Olakšavanje tržišne inteligencije i stvaranje partnerstava:
Za uvoznike u odnosu na:
- tržišnu inteligenciju, npr. analiza sektora i istraživanje tržišta
- olakšavanje učešća na sajmovima i u misijama kupaca
- razvijanje tržišta (forum uvoznika, baza podataka izvoznika)
Za BSO i izvoznike u odnosu na:
- tržišnu inteligenciju, npr. analiza sektora, procjena i istraživanje tržišta
- izgradnju kapaciteta potencijalnih izvoznika kroz obuke ili sredstva elektronskog učenja
- olakšavanje učešća na sajmovima i u misijama prodavaca.
Platforma za saradnju
Na nivou države i na svjetskom nivou osniva se web platforma za saradnju SIPPO-a da bi se prikupljale i relevantno prezentirale informacije za BSO i potencijalne izvoznike kojima je dostupno:
- peer-to-peer (kolegijalno) učenje
- jednostavno administriranje akreditacija i licenci
- učenje i globalna razmjena.
Rezultati prethodnih faza
Tokom prethodne SIPPO faze postignuti su sljedeći glavni rezultati u okviru Programa SIPPO 2012-2016. (kumulativnog u 13 država): ukupno je otvoreno 14.869 dodatnih radnih mjesta; ostvareno je 290 miliona dodatnog izvoznog prometa, a 850 korisnika je učestvovalo na sajmovima.
Strateška domena | Ekonomski razvoj i zapošljavanje |
---|---|
Status | U toku |
Implementatori | Swiss Global Enterprise |
Partneri | Vanjskotrgovinska komora BiH |
Projekt implementiran u | Globalni/regionalni projekt |